Zajímavosti

Rudolf Christian Karl Diesel

1858 – 1913

Jeho první vznětový motor běžel na rostlinný olej.

 

V roce 1897 zkonstruoval vysokotlaký spalovací pístový motor se samočinným zážehem, vyvolaným stlačením vzduchu do 3,5 Mpa. Byl to jeho největší úspěch. Tento typ vysokotlakého motoru, od té chvíle nazývaný Dieselův motor nebo jednoduše diesel, pracoval na tekuté těžké palivo (hnací olej). K zážehu paliva docházelo po jeho vytrysknutí do spalovací komory od zahřátého vzduchu v důsledku stlačení. V tomtéž roce se mu podařilo motor vylepšit tak, aby využíval tepelnou energii na 26 %, tedy dvakrát účinněji než v té době nejlepší parní stroj. Po dalších úpravách byl jeho motor roku 1900 vyznamenán na světové výstavě v Paříži Velkou cenou. Na základě tohoto úspěchu uzavřely s Dieselem smlouvu kodaňské loděnice. Roku 1911 byla v Kodani spuštěna na vodu loď Seelandia se dvěma osmi válcovými čtyřtaktními Dieselovými motory, které sloužily spolehlivě až do roku 1942. Vysoké technické přednosti tohoto motoru a také použití nafty jako paliva způsobily jeho rychlé rozšíření v průmyslu a dopravě.

Aktuální informace

25
11
2009

Nové internetové stránky

Byly spuštěny naše nové internetové stránky. Věříme, že Vám ulehčí orientaci v námi nabízených ...

Archiv aktualit

 

Kontaktní informace

SETA TRADE a.s.
Ke Střelnici 427
43601 Litvínov

Mapa

Telefon: +420 602 348 012
Email: info@seta.cz
IČO: 25474812
DIČ: CZ25474812

Něco z našich produktů